Dax för jul

 
 
God kväll allesammans! Jag hoppas ni inte har blåst bort. Vi i Skåne slapp stromen Helga men här blåser på rätt friskt ändå. Jag har mest spenderat dagen i lägenheten, förutom yogan imorse och en snabb sväng på stan. Det är rätt skönt att gå runt i sina mjukiskläder, tända lite ljus och bara mysa runt när det är ett sådant busväder ute.
 
Just ikväll ska vi äntligen julpynta! Finns det något mysigare än att sätta på julmusik, äta lussekatter och ta fram alla julsakerna? Pricken över i:et är såklart julgranen som också ska upp. När jag var liten åkte hela familjen och köpte en gran som sedan la i trädgården till dagen innan julafton. Då tog vi in den och jag och min syster fick pynta den. Det där med traditioner är så roligt. Några av mina kollegor säger till exempel att det är strängt förbjudet att tända ljusen i granen förrän dan före doppardan alternativt på julaftonmorgon. Här på Badhusgatan kan vi inte hålla oss till den 23:e så idag åker julgranen upp och alla ljusen ska tändas! :)
 
Hur ser era traditioner ut inför julen?
 
1 kommentar
Suss

Jodå här har det blåst rejält. Jag skulle åkt tåg till Stockholm men det fick bli hemmamys istället... Kram

Svar: Det är lika bra att stanna hemma i sådana lägen. Vädrets makter är inte att leka med. Hoppas hemmamyset blev lika trevligt som Sthlm hade blivit :) Kram
House of Em