Decembergrått

 
 
Finns det någon därute i vårt avlånga land som har en vit trädgård? Hos oss är det mest grått. Normalt sätt så bryr jag mig inte så mycket om vädret men visst hade det varit mysigt om vi hade fått lite snö till jul. En fördel är dock det milda vädret. Då gör det inget om man glömmer mössa och vantar (som jag har en tendens att alltid göra) utan man kan bara dra på sig jackan och traska iväg.
 
Men för att gå tillbaka till det grå vädret så har jag satt lite röda bär i min lerkruka som kompensation för allt det gråa. Det syns inte så bra på bild men det passar faktiskt riktigt bra där det står. Om man känner för att få in lite energi i rummet eller bara en liten färgklick så passar växter perfekt till detta ändamål! De är billiga att köpa och enkla att byta ut :)
 
Idag är det för övrigt dan före dan före dopparedagen. Det betyder att min syster kommer ner från storstan och att jag är ledig imorgon. Eftersom jag har julen har jag en del att stå i. Tack och lov hjälper syrran mig så det ska nog gå att lösa. Det viktigaste är ju trots allt att julklapparna är inhandlade och det fixade jag klart igår :) 
 
Har ni också mycket att stå i såhär dagarna innan julafton?
 
 
Inredning
1 kommentar
mammatillmirakel.blogg.se

Tyvärr ser det inte ut att bli en vit jul i år. Det är till och med mildare än på riktigt länge. Men ha en fin och god jul!

Svar: ja väldigt varmt! hörde idag att det har kommit en del snö på sina ställen men här i Landskrona är det bara regn. hoppas du haft en underbar jul! kram
House of Em