Det perfekta julhuset

 
 
 
 
 
 
 
 
Det där med att drömma är jag en mästare på. Även om jag vet att de flesta drömmar kommer att förbli just drömmar kan jag inte låta bli att fantisera. Tänk er själva att få spendera julen i denna underbara sekelskiftsvåning tillsammans med hela familjen. Brasan sprakar, den hemmagjorda glöggen står framdukad, amaryllisen och eukalyptusens dofter sprider sig i huset och alla sitter spända i soffan och väntar på tomten.
 
Verkligheten ser dock annorlunda ut. Vi är bara fem personer som har en relativt enkel julafton med julmat, klappar och spel. Någon stor julgran att dansa runt har vi ingen plats till och brasan består endast av lite värmeljus. Inte för att det egentligen spelar någon som helst roll i det stora hela men visst hade det varit mysigt med jul i ett stort hus där alla får plats. Hur ser er jul ut? 
Inredning jul sekelskiftshus
11 kommentarer
Sanna | Beauty & Bride

Men alltså W.O.W... Det där var ju sååå vackert. Vart är detta? Kan jag få flytta in? Känner ju sååå starkt för jul och vill verkligen ha julkänsla!

Svar: Det ligger på Lidingö. Du får åka dit ut en dag, knacka på och fråga vad det skulle kosta ;)
Även om man inte kan bo där så är det väldigt inspirerande bilder för att komma i stämning om inte annat :)

Ha en fin helg. Kram
House of Em

bia

Wow vilket hus !!....och snö, det vill jag också ha, men det ser tyvärr ut som om julen blir grön i halva landet...i fjol hade vi snö och sol...såå härligt !!
Härlig blogg ;))
Kram

Svar: Ja lite snö hade inte varit helt fel. Vi har för det mesta gröna jular så jag räknar inte med något annat :) Kul att du gillar bloggen :) Kram och trevlig helg
House of Em

Netti Starby

Åh vilket härligt hus och sådär skulle jag vilja bo :-D Kram

Svar: Ja visst är det vackert! Men drömma kan man ju få göra :) kram
House of Em

paulina

wow vilken villa! där kan man bo utan problem!

Svar: Ja verkligen! :)
House of Em

Maria

Oj oj. Så vackert...och så mycket snön gör.
Vilket hus....himmelskt
Kram

Svar: Ja snön gör så otroligt mycket! Men det är säkert hur vackert som helst även på sommaren :) Kram
House of Em

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh vilket hem!

Vi ska fira jul hos Williams pappas farmor och farfar. Det ska bli riktigt mysigt tror jag :).

Svar: Å vad mysigt med flera generationer :)
House of Em

Sandra

Vackert... Låter som en idyll eller saga att fira jul där!
Vi är inte heller så många men jag hade kunnat trycka in min familj där hehe
Vi firar som er, fast vi är 11 st

Kram Sandra

Svar: Det är inte antalet som räknas :) Men visst är det trevligt om man är flera. Vi är lite spridda vår släkt så det är svårt att samla alla :) Ha en underbar helg! Kram
House of Em

Sandra

Vackert... Låter som en idyll eller saga att fira jul där!
Vi är inte heller så många men jag hade kunnat trycka in min familj där hehe
Vi firar som er, fast vi är 11 st

Kram Sandra

Lis Mari

Jag överdrömmer också, det är det bästa jag vet :)

sv: Jasså? :) Nej, jag vet inte, jag har inte obekväma kläder på jobbet så jag ser ingen anledning att byta liksom ^^

Svar: Det är roligt att tänka på hur det skulle kunna vara OM... :)Jag har iof rätt ledig stil på jobbet jag med. Men sen så är jag lat och tycker det är skönt att bara hoppa i säng :P
House of Em

Suss

Vilket hus! Det hade jag också gärna haft :) Vi firar julafton med min familj hela dagen och blir 14 personer.
Ljuslyktan är grå (den i hyllan) och kommer från Broste Copenhagen. Kram

Svar: Vad trevligt! Det är inte antalet som räknas men visst är det kul om man är några stycken ;)
Jättefin lykta! Får ta och kolla upp den lite närmare :) ha en trevlig helg! Kram
House of Em

Anna Sofia

Så fint! Vi firar bara med familjen hos mormor & morfar, julmat, kalle anka och julklappsutdelning så inget speciellt eller stort men mysigt :)

Svar: Det låter ungefär som vår jul. Inget speciellt men mysigt. Och det är det viktigaste :) Ha en trevlig helg! Kram
House of Em