Stormen Gorm och hyacinter

 
Vilken blåsig kväll och natt vi har haft här i Skåne! Vi hade gäster igår eftermiddag och precis när de åkt hem började det blåsa upp. Vi bor på fjärde våningen med fritt blås och jag blir allltid lika nervös att våra balkongmöbler ska flyga iväg. Tack och lov stod allt på sin plats imorse när jag tittade ut genom fönstret. 
 
Helgen har för övrigt varit helt fullspäckad och vi har inte ens hunnit julpynta. Vi var på inflyttningsfest i lördags och kom inte hem förrän 04 på morgonen. När klockan sen ringde vid 11 igår kände jag mig mer död än levande. Det där med att julpynta innan gästerna skulle komma fanns därför inte på kartan. Jag hann dock förbereda en adventsljusstake och vår lilla bricka på vardagsrumsbordet fick sig en rosa hyacint. Finns det förresten något juligare än dofterna från hyacint? 
 
Hur har er helg varit? 
3 kommentarer
mammatillmirakel.blogg.se

Ja jösses vad det blåste. Så otäckt när balkongfönster står och skakar. :(

Svar: Ja det var riktigt otäckt. I sånna lägen inser man hur liten man är...
House of Em

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så fint fat!

Svar: Tack! Mycket praktiskt och fint. Man kan göra mycket med det :)
House of Em

Natalie Salazar

så fint älskar sånna fat med fint på :)
hade du en bra helg?

Svar: ja men visst är dem! man kan ha nästan vad som helst på! :) jag hade en jättebra helg! lite ärenden å fix men också väldigt lugnt och skönt :) kram!
House of Em