Att sätta mål

 
Idag har solen hittat till Skåne. Underbart! Man blir så sugen på att bara lämna kontoret och bege sig ut på en lång härlig promenad! Men det får vänta till helgen när jag är ledig och det är ljust ute. Brukar bli lite trevligare då :)
 
Tyvärr har träningen lyst med sin frånvaro sista tiden men jag hoppas det snart blir ordning på det. Jag promenerar hem från tåget varje dag, vilket tar ca 40 minuter, men jag skulle behöva köra på mer för bättre resultar med vikten. På söndag funderar jag därför på att ta mig till Friskis och köra ben, mage och rygg. Det finns ju e g e n t l i g e n inga ursäkter för det längre, eller hur? Det är ju armen jag har skadat och ingenting annat :)
 
Vad gällande maten så ligger jag ganska bra på det. Jag får äta ca 1750 kalorier om dagen för att nå mitt mål. Jag hade tänkt gå ner 3 kg på 12 veckor, vilket egentligen är ett ganska litet mål. Men jag anser det är bättre med ett realistiskt mål än något som blir alldeles för stort. Små delmål är lättare att uppfylla och enkla att boosta på efterhand. För stora mål genererar snarare i besatthet, tristess och besvikelse om man inte når hela vägen. Hur resonerar ni när ni sätter era mål? 
Mål hälsa träning
2 kommentarer
paulina

ååh så fint! älskar hyacinter !

Svar: Ja visst är det fina. Man kan göra otroligt mkt med dem! :)
House of Em

bia

Så fint där på brickan ;)...just nu är jag dålig på att träna, höften spökar...annars kör jag yoga och tar Pover Walk. Hoppas allt är bra!
Kram

Svar: Brickor är väldigt tacksamma tycker jag. Bara att byta ut sakerna på den och flytta runt :) Usch vad tråkigt att höften spökar. Du får ta det försiktigt! Ha en fin söndag! Kram
House of Em