Ute på hal is


Det har ekat tomt här de senaste dagarna.
 Men ni vet hur det är när vardagen har satts i rullning och tiden bara springer iväg. Idag tänkte jag egentligen berätta om det fina dopet jag var på i helgen men planen har ändrats. Imorse på väg till jobbet var jag nämligen med om en liten olycka som gör att jag just nu endast kan använda min vänstra arm. Jag hade precis parkerat bilen och började gå mot kontoret när jag känner hur jag på en tiondels sekund glider med skorna och sätter mig på högra skinkan. Skinkan klarade sig fint men högra armen fick sig en ordentlig smäll. Ju mer tiden har gått deso ondare har jag fått. 

Jag sprang in på apoteket under eftermiddagen och köpte en binda så jag kunde linda armbågen och fortsätta jobba. Jag klarade dagen men jag har endast kunna skriva med vänster hand och smärtan har varit väldigt intensiv. Efter att min snälla kollega körde hem mig (japp, bilen är kvar i Malmö) så sitter jag i soffan med armen i högläge och funderar på vad jag ska göra med den. Jag vet inte om jag borde gå till doktorn eller vänta några dagar till. Den är nog inte bruten men det kanske kan vara en spricka? Någon där ute som har någon bra idé på vad jag ska göra eller kanske på hur man lindar ordentligt? 

Jag tror i alla fall att jag ska börja med att sätta på min "dundersalva" som jag köpte i Singapore och sedan vila den. Hoppas den mår bättre imorgon så jag slipper gå till farbror doktorn.

1 kommentar
Natalie Salazar

men stackare!! jag ramlade i början nu när isen la sig och det va inte allt skönt men som "tur" så landade jag på nå sätt helt ok så jag slapp slå mig exempelvis på svanskotan men jag har väl min stora rumpa och skinka att tacka för haha

Svar: Just nu får jag manövrera det mesta med vänstran- inte det lättaste för mig som är högerhänt! Ja det är bra med en mjuk skinka, tur det finns något bra med det ;) Hade jag bara landat men den före armen så hade jag nog också klarat mig bättre ;)
House of Em