Vin och tapas

 
 
 
 
 
Kan ni tänka er att det redan är oktober? Jag älskar hösten så jag ska inte klaga men visst undrar man var tiden har tagit vägen? Det är mycket som händer de närmsta månaderna med resa till både Stockholm och Barcelona. Men det händer också en hel del trevligheter på hemmaplan så som 30-årsfest och föreläsningar.
 
Nu senast i lördags hade jag svägerskan på besök. Jag bjöd på tapas och vin, vilket är något jag varmt kan rekommendera. Tapas är visserligen inte billigt om man väljer de finare råvarorna men det är oerhört tacksamt! Det är lätt att förbereda och enkelt att tycka om. Man behöver inte heller ha så mycket utan det räcker med lite skinka, salami, ostar, oliver och kanske lite chips. Med andra ord kan man variera det i all oändlighet och dessutom kan man sitta och småsnaska hela kvällen. Om man sen vill lyxa till det lite så kan man ha vindruvor i coctailglas. Det är ett partytrick jag brukar köra om jag vill ha lite mer glamour på kvällen :)
 
Vad tycker ni om att bjuda på?
tapas
5 kommentarer
Heléna

Jag älskar tapas och med lite vin till så är det ett perfekt recept för en mysig kväll :D Jag älskar att ha olika sorters korvar och skinkor, vindruvor, inlagda vitlöksklyftor, soltorkade tomater, olika ostar och något gott vitt bröd till :D

Svar: Ja man kan ju variera i alla onändlighet! Vill man ha det lite matigt (eller som vi, har några vegetarianer i kretsen) så kan man ju även göra tex paj. Fungerar också jättebra :)
House of Em

Marie

Ohh såg jättegott ut

Svar: Väldigt enkelt men väldigt gott :)
House of Em

Elsa

Mm vad gott! :)

Svar: Ja verkligen! Och det är en väldigt social mat också. Man pratar och snackar om vartannat :)
House of Em

Anna

Håller med! Lite som med tapas, sjukt enkelt att tillaga och sjukt gott. Smakar dessutom minst tre gånger så bra om det äts i sällskap med någon. Ser sjukt gott ut på bilderna. Vad klarar du dig inte utan på din tapas-buffé?

Svar: Jag håller med dig, det är en väldigt social måltid :)
Jag tycker att olika typer av korvar är galet gott. Och ostar såklart. Så jag får nog svara korv och ost på din fråga! :) Kram
House of Em

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Vad mysigt med besök! :)

Svar: Ja, en lagom social kväll sådär :)
House of Em