Födelsedagsfirande- Vart är vi på väg?

Vi har alltid firat födelsedagar i min familj och jag tycker det är lika kul nu som när jag var liten. För mig var det därför en självklarhet att fira M:s 35-årsdag igår, även om han själv inte tyckte det var något speciellt.
 
Jag gick upp tidigare på morgonen och förberedde frukosten, det vill säga kanelsnäckor och kaffe (grisens favorit). Födelsedagar börjar redan på morgonen! Jag åkte sedan hem tidigare från jobbet och dukade bordet med finservisen, ljus och blommor. 
 
 
 
 
 
 
 Till middag blev det en 3-rätters bestående av toast skagen till förrätt, pasta med soltorkad tomat, basilika och kyckling till huvudrätt och chokladfondant till efterrätt. Detta serverades givetvis med öl för att släcka törsten.
 
 
 
Men nu undrar ni kanske vad födelsedagspresenten blev? Mellan huvudrätten och efterrätten gav jag M ett vitt kuvert. I kuverten fanns ett brev.
 
Det är inte varje dag man fyller 35 så detta måste vi självklart fira! Gör dig redo för en sprakande helg på berget med bubbel, klappar och supé.

Det gäller att packa rätt så här kommer en packlista.

·        Kläder och annat för 2 övernattningar (inkl. finskor och skjorta till kvällen)

·        Badbyxor

·        Skidmössa (har du ingen går det bra med en vanlig mössa också), vantar och halsduk

·        Valfri bok och din platta (OBS, ej dator!)

·        Långkallingar (eftersom du är så frusen om benen)

·        Bra skor att gå i

 

Bra att ha:

·        Öronproppar

·        Paraply

 

Kan ni lista ut vart vi ska imorgon? :)

 

dukning födelsedag
11 kommentarer
Hem ljuva hem

Åhh vilken rolig present. Jag kan inte gissa men det blir säkert kanon. Kraaam Pia

Svar: Tack! :) Den var väldigt uppskattad! :) Vi åkte på spa :) Kram Emely
House of Em

Netti Starby

Vilken spännande present och vilken bra idé! :-D Kram

Svar: Tack! Den blev väldigt uppskattad också :) kram
House of Em

hjjonsson.blogg.se

Låter ju spännande..!!

Svar: Ja sambon min var väldigt nyfiken.... :)
House of Em

Natalie Salazar

sv: ja men precis!
och natten till idag var ju riktigt hemsk också, jag är en sån som kan "lagra minus timmarna" eller hur jag ska förklara
ex om jag sover 5 timmar inatt och sov 5 timmar igår natt och ska sova 8 timmar/dagen så har jag 3 timmar + 3 timmar att ta igen de kan betyda att jag sover ut dag 3 ..
oj hoppas du förstår hur jag menar :D

Svar: Jag förstår vad du menar! Jag sover mellan ca 5-6 timmar per natt, vilket betyder att jag går en del minus under veckan. Jag tar därför igen det under helgen och kan sova 10-12 timmar utan problem! :)
House of Em

Gemsofmylife

Låter som en perfekt present :) ngt spa ??? Jättenyfiken vad du hittat på !
Ha det bäst !
Sanna

Svar: Det blev väldigt uppskattat! Min sambo var eld och lågor- han satt och gissade i flera dagar var vi skulle! Du har helt rätt, det blev en spahelg :) kram
House of Em

Petra

Men så roligt det låter. Jag gillar att fixa till andras födelsedagar, men inte till min egen. Jag fick flyga segelflyg och "ratta" en travhäst på Åby när jag fyllde 40, skitroligt.
Ha en fin torsdag kväll.
Kram Petra

Svar: Jag håller med dig, det är roligare att fixa till andra :) Vilken häftig present du fick! Upplevelser ger så mycket mervärde :) Ha det fint! Kram Emely
House of Em

angelicasvarld.blogg.se

Men va rolig present!! Toppen ju!

Svar: Tack! Den blev väldigt uppskattad! :)
House of Em

Catrin Monica Sandberg

Vilka underbara profilbilder!

Svar: Tusen tack! :) Det ut som att du ätit en smarrig lunch idag! :) Ha en fortsatt fin söndag! Kram
House of Em

Maria

Så härlig present...kul att skämma bort någon så...
Kram

Svar: Ja visst är det. Speciellt om man får vara delaktig själv också ;) Kram!
House of Em

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Fantastisk present! Helt perfekt födelsedag ju :). Härligt och klart man ska fira 35-årsdagen :).

Svar: Tack! Både jag och sambon är nöjda efter en helg på spa :)
House of Em

Cissi

Men vilken rolig present ;) och vad fint du gjort det

Svar: Tusen tack! Det är kul att överraska tycker jag! :)
House of Em