Födelsedagspresenten

 
 
 
Hej kära vänner! En del av er har säkert varit nyfikna på vart vi har varit i helgen och precis som någon av er gissade så har vi varit på spa. I fredags packade jag in kläder, lite bubbel och pojkvän i bilen och körde iväg. Min sambo satt och gissade hela vägen längst med E6 ända tills han såg skyltarna T O R E K O V. Först då förstod han att vi skulle på spa :)
 
Vi började med att checka in i suiten jag hade bokat till oss. Den var överraskade stor och hade det bara varit sommar hade vi kunnat utnyttja den fina uteplatsen. Kort därefter hade jag bokat in oss på varsin nack- och ryggmassage. Det var väldigt välbehövligt för min onda baksida kan jag säga och jag var alldeles mör efteråt. När vi varit på vår massage njöt vi av en bok i relaxavdelningen, ångbastu och japanska bad. Har ni badat i ett japanskt bad någon gång? Det är såå skönt för stela och frusna muskler!
 
 
 
 
På kvällen åt vi 3-rätters, både på fredagen och lördagen. Maten smakade gudomligt och jag vågar nog påstå att det var något av de bästa jag smakat på länge! Utöver middag (och frukost såklart) ingick även afternoon tea och lunchbuffé. Vi satt ofta vid brasan och värmde oss med en kopp kaffe efter maten. Helt underbart i vinterkylan!
 
 
 
Idag däremot var det inte lika roligt att gå ut. Det hade kommit så mycket snö under natten att vi knappt fick upp hotelldörren. Bilen var dessutom nästan helt insnöad och gatorna fulla med is. Jag insåg ganska fort att min bil inte är vinterutrustad och stundtals kändes det som att jag körde på en isbana istället för på vägen. Det tog oss över en timme att köra från Torekov till motorvägen och vi såg flera bilar som åkt av vägen. På ett ställe fick vi till och med stanna och vänta till bärgningsbilen fått upp en bil som kört i diket
 
Bortsätt från att det är kaos på vägarna när snön faller så ger den ju om inte annat en underbar julkänsla! Så fort vi kom hem idag gick vi på "Kassakrokens" julmarknad, som ligger ett stenkast från där vi bor. Det är Joakim Bengtsson, känd från Antikrundan på SVT, som öppnar upp sitt hem för allmänheten. Det är verligen något utöver det vanliga så bor ni i Skåne kan jag verkligen rekommenderar er att åka dit. 
 
Nu ska jag däremot packa upp väskan från helgen och koka mig en kopp kaffe. Dax att ladda för en ny arbetsvecka! :) Hur har er helg varit? Är hela Sverge täckt med snö?
 
 
Afroart resor snö spa torekov torekovspa
7 kommentarer
Elena

Men åh så härligt! :)

Svar: det var verkligen välbehövligt! :)
House of Em

Camilla

Det där ser bara så mysigt ut! Vill också på spa eller något sådant snart :-)

Svar: det tycker jag ni ska göra! skönt att komma bort lite :)
House of Em

MiaC

Men jösses, det var verkligen galet mycket snö... Jag älskar verkligen vårt vinter-Sverige men och köra i "fluffet" är ju sådär kul. Vilket härligt tips på julmarknad... Låter som något man borde besöka :) Kram på dig MiaC

Svar: snö är mysigt och väldigt fint men inte så kul att vara på resande fot ;) julmarknaden är väldigt väldigt fin! kan dock bli mkt folk då bussar chartrar dit en massa turister :) kram
House of Em

linah

härligt! <3

Svar: väldigt härligt! :)
House of Em

snyggafilippa.blogg.se

Ååh vad mysigt det såg ut!

Svar: mysigt, avkopplande och väldigt väldigt härligt! :)
House of Em

Johanna

Åh så himla mysigt!

Svar: det var otroligt skönt att åka iväg och lyxa till det :)
House of Em

mammatillmirakel.blogg.se

Åhh vad lyxigt! Hoppas ni hade det riktigt trevlig där.

Svar: Verkligen lyxigt! Och väldigt mysigt :)
House of Em