Sjukdomar, IKEA och kryddor

 
 
Hej vänner! Nu var det längesen sist (igen). Vi har dessvärre haft sjukdomar i familjen som har gjort att all min tid och energi har gått till det, men nu hoppas jag vara tillbaka :)
 
Sist vi hördes befann jag mig i Stockholms skärgård men mycket har hänt sen dess. Jag har varit i Ullared en helg med fina vänner, varit på Flädie mat- och vingård med kollegorna och nu senast idag har jag varit på IKEA. Historien om IKEA är ganska lustig. Vi åkte dit för att köpa skåp, matta och annat smått men kom hem tomhänta. Faktum är att vi helt missade när stängning var så efter att vi ätit våra köttbullar, druckit vårt kaffe och läst våra tidningar insåg vi att varuhuset nästan var tomt. Ja då stängde de 18 och inte 20 som jag hade fått för mig. Tur jag tycker det är kul att gå på IKEA för det får bli en tur imorgon igen :)
 
När jag vaknade imorse tog jag en tur på balkongen och kollade till mina blommor. Det är så härligt att kunna gå ut utan strumpor och skor, plocka av lite vissna blommor, vattna och bara skåda allt det vackra runt omkring. Jag fick även en låda med kryddor av pappa så imorgon när vi ändå ska till IKEA tänkte jag köpa en liten balja att sätta dem i. De behöver ordentligt med plats för att kunna växa!
 
Hur ser er helg ut?
 
0 kommentarer