Julen 2015

 
 
 
Då är julen över för detta år. Det är alltid med ett visst vemod man plockar bort alla julsaker och inser att det dröjer ett helt år till nästa gång. Samtidigt så har man nyår framför sig, vilket jag alltid känner mig taggad och pepp inför. Innan dess är det dock några dagar på kontoret som gäller. 
 
Julen var för övrigt väldigt intensiv och lite stressig men samtidigt oerhört mysig! Bortsett från syrran så kom morbror och ena kusinen ner från Stockholm den 25:e. Vi har med andra ord haft gäster sen den 22 december, så just nu är vi rätt tacksamma att söndagen spenderas själva i soffan här hemma på Badhusgatan. 
 
Bilderna ovan är från julaftonsmorgon när jag, M och syrran drack kaffe och åt lussekatter. Vi delade ut julklappar till varandra och hade en "minijulafton" bara vi tre. M åkte sedan hem till sin familj och jag och syrran förberedde inför vår jul. Vi var bara fem personer men under vårt årliga julklappsspel så skulle man kunna tro att vi var det dubbla i antal. Tävlingsinstinkten tog över redan efter första varvet och ljudvolymen blev uppskruvad till max. Det är alltid lika roligt när någon i sista stund slår en sexa och lyckas ta paketet alla har velat ha eller när den kaxigaste spelaren blir helt utan juklappar. Brukar ni också spela julklappsspelet?  
 
Hoppas att ni alla haft en underbar jul med nära och kära och att ni hunnit njuta av ledigheten. 
jul julafton
7 kommentarer
snie.blogg.se

men åh så mysigt! älskar julklappsspelet! Vi ska spela det på nyår oxå.

Svar: Ja det är riktigt roligt! Vi spelade det förra året på nyår när vi hade fest. Det är en riktig partyhöjare :)
House of Em

Netti Starby

Jag har aldrig spelat julklappspelet men det måste jag göra nästa år! Kram

Svar: Det tycker jag ni ska göra. Eller varför inte på nyårsfesten? :) kram
House of Em

Maria-Alexandra

Låter som en väldigt kul och mysig julafton. Vi har aldrig kört julklappsspelet hemma men på mitt fd jobb gjorde vi det och jag älskade det :)
Vilken fin blogg du har med massor av fina bilder!

Svar: Julklappsspelet är en riktig höjdare. Alla kan vara med, stora som små :) Tack, vad snäll du är! Kul att du gillar det! :) Ha en underbar kväll och början på nya året! Kram
House of Em

Matilda Johansson

Fint! :)

Svar: Tack så hjärtligt. Ha en underbar nyår! :) Kram
House of Em

Sara Ekman

Mysigt :)

Svar: Mycket :) Ha en fin kväll! Kram
House of Em

Ida Lindborg ♡

Så fina!

Sv: haha ja härligt det :D

Svar: Tack! :) Hoppas du får en härlig nyår med vänner, god mat och dryck! :)
House of Em

Amanda Jona [SPONTAN]

Härligt att det i slutändan ändå blev en mysig jul! :)

Svar: Ja trots lite stress så blev det ju bra! :) Hoppas du får en fin nyår! Kram
House of Em