Det där med att inreda

 
Det där med att inreda ett rum till kontor, som även har två andra funktioner, är inte lätt. Hela helgen har vi klurat på hur vi ska kunna möblera vårt lilla, väldigt ofunktionella rum. I söndags hade vi funderat klart och åkte till IKEA. Jag bad en stilla bön att min sambo skulle hitta ett alternativ till en hurts men han var klart bestämd med att en hurt är vad han behöver. Nu står det med andra ord ett nytt skrivbord och en hurts i vårt lilla kontor och jag får väl erkänna att det inte är det finaste rummet i lägenheten, och min sambo är benägen att hålla med. Skrivbordet blev jättefint men hurtsen ser mest ut som en stor vit kloss. I mitt huvud hade jag föreställt mig ett kontor som på bilden ovan, fast i en mindre skala förstås. Nu blev det inte riktigt så men vi får försöka göra det bästa av situationen. Tänker jag efter så är en hurts trots allt bättre än att alla sambons papper ligger utspridda överallt. Om man sätter en blomma, ett snyggt pennställ eller en ljuslykta på kanske det ser lite trevligare ut. Jag ska försöka våga mig på en bild så fort vi städat undan i rummet så ska ni få se hur det ser ut. Kanske ni kan hjälpa mig med inredningstips? Hur gör man för att en stor vit kloss inte ska ta över hela rummet?
Inredning Kontor
0 kommentarer