Kontor

 
Som jag berättat innan så är vi i full gång med att fixa i vårt lilla rum. Det är ett kombinerat kontor, gäst-och spelrum, vilket betyder att flera olika funktioner och behov ska samsas på en och samma yta. Eftersom rummet dessutom är litet och svårmöblerat gäller det att vara praktisk. Jag fick för bara en timme sen sålt vårt gamla skrivbord och imorgon åker vi till IKEA och köper ett nytt. Det blir ett nätt skrivbord i askfaner (se bild 2) och senare i veckan ska vi även köpa en stringhylla och en tidskriftssamlare (se bild 1 och 3). Vi måste ha praktiska möbler men samtidigt inte så stora eftersom rummet annars blir övermöblerat och känns tungt. Så länge vi "bara" bor på våra 80 kvadrat får vi samsas om ytan =)
 
Planeringen av rummet är alltså vad jag har gjort denna lördag. Ja, förutom gått på kalas då. M:s systerdotter har nämligen precis fyllt 15 och detta skulle vi såklart fira! I vanlig ordning går lördagarna i ett rasande tempo men nu börjar min rygg värka så jag tänkte lägga mig i soffan och titta på en film. Glöm nu inte att skruva  t i l l b a k a  klockan en timme i natt. Det blir en härlig skönhetssömn  =)
Inredning Kontor
1 kommentar
Tisa

Åh, vad kul med inredning! :)

Svar: Fantastiskt kul :)
HOUSE of EM