Smoothie med kokosmjölk, mango och ingefära

 
 
 
 
Jag tänkte dela med mig av ett supersmarrigt smoothierecept denna soliga söndag! Den är fullproppad med nyttigheter och mättar fint i magen! Denna är perfekt för dig som vill undvika mejeriprodukter då man använder sig av kokosmjölk. Man kan även göra den på mandelmjölk eller cashewmjölk om man föredrar det, men jag är ett stort fan av kokos så jag kör på det. Dessutom tycker jag den blir lite tjockare i konsistensen av kokosmjölken och det mättar bättre. Prova dig fram och se vad du föredrar!
 
1,5dl kokosmjölk

1 dl äppelmust eller vatten för att späda ut den lite till önskad konsistens. Jag gillar när den är krämig.

2 dl fryst mango i bitar

1 msk kokosolja (alt hampaolja som är super el linfröolja.) Oljan smörjer hela kroppen inifrån och ut.

1 tsk riven ingefära

Nypa vaniljpulver

1 tsk nyponmjöl (om ni har hemma, bra för lederna och inflamationshämmande.)

Nypa gurkmeja

Kokosflingor

Mixa allt, strö över lite kokosflingor och häll upp. Perfekt som frukost eller mellanmål.

Nu ska jag sätta mig en stund på balkongen och dricka upp min smoothie. Det gäller att energibomba sig med nyttig mat och sol. Då står man sig länge! Senare i eftermiddag ska vi se BOIS. Jag har aldrig varit någon fotbollstjej men sedan M drog med mig på BOIS hemmamatcher förra året har jag faktiskt insett att det kan vara ganska så roligt. Speciellt när det är fint väder som idag!

Har ni lika fint väder därute i landet som vi har här i Skåne?

 

Mango Recept Smoothie
4 kommentarer
Susanna

Vilken söt liten smoothieburk ;)

Svar: ja visst är den! fick den av min kollega i fölsepresent :)
House of Em

Veronica Wallgren

Gott!

Svar: supersmarrig! och väldigt nyttig ;)
House of Em

Anna

Ett recept helt i min smak, enkelt, gott och nyttigt! Älskar dessutom äpplen, kokos och vanilj. Är lite skeptisk mot mango men här känns det som att det skulle kunna funka faktiskt =)

Svar: ja mango är faktiskt inte min favorit heller! men denna är faktiskt god :) sen kan man ju alltid experimentera med andra saker också för att hitta sin favorit :)
House of Em

Pauline Hurtig

vad gott!

Svar: Den var supersmarrig! Tycker den är väl värd att testas ;)
House of Em