Morgonens tid

 
 
 
God morgon kära vänner. Sitter i skrivandets stund vid datorn och läser gamla tidningar som jag inte hunnit med. Känner ni igen er? Man prenumererar eller köper hem tidiningar som sedan samlas på hög för att man ska "läsa dem sen". Sån är i alla fall jag, helt hopplös på att hitta tid för sådant :)
 
Ute viner vinden och regnet smattrar på rutorna. Ikväll är vi bortbjudna på middag hos ett par vänner så vi måste bege oss ut i rusket och köpa med oss något trevligt att ge bort. Dessutom har jag förhoppningar om att åka ut till förrådet och hämta hem Kinaskåpet som vi planerat att ha i vår långa hall. Man kan tycka vi bor stort men två vuxna människor som bott själva under en tid samlar lätt på sig saker som man sedan inte vill slänga vid en sammanslagning. Alla förrådsutrymmen blir viktiga :) 
15 kommentarer
CAMILLAESI

Vilka fina blommor på bilden :-))
Haha vad märkligt att det regnar hos er för att det snöar här jag bor.

Vad mysigt med middag förresten :-)))

Kram <3

Svar: Tack söta du! :)Ibland kan det vara väldigt lokalt. Idag är här mulet men väldigt skön luft ändå. Tror jag ska bege mig ut på en promenad :)

Middagen var jättemysig! :)

Kramar <3
House of Em

Cherie

Jag gör lika dant.. Har massor av tidningar och läser dem typ aldrig så satte mig faktiskt och avbeställde alla mina prenumerationer i slutet av förra året :)

Svar: Ja man borde nog göra det :) Men av någon anledning så tycker man det är rätt trevligt att få hem något annat än räkningar i brevlådan ;)
House of Em

Natalie Salazar

så vackert med levande blommor :)

Svar: Jag håller med! Blommor ger rummet så mycket energi! :)
House of Em

Amanda CL

så fina blommor :D
Köper tidningar alldeles för sällan :/

sv: gör det! Super bra!

Svar: Man är nog antingen en sån som jag, dvs en som samlar på hög eller en som inte har tidnigar alls kanske av just den anledningen ;)
House of Em

Yohanna af Skovde

Vilka fina blommor! :) :)

Svar: Tack! :)
House of Em

Emma

Jag har åxå massa tidningar att läsa, man halkar efter :P


Svar: Skönt att jag inte är ensam! :)
House of Em

Nettan

Känner igen mig ;)


Http://nouw.com/Nettan

Svar: Haha, vad skönt! Hur svårt ska det behöva vara att bara sätta sig ner och läsa egentligen? :)
House of Em

Lis Mari

Jag prenumererar på Plaza Interiör, läser direkt! Världens gosigaste magasin!

Svar: Jag prenumererar på Sköna hem, den gillar jag. Men jag har också funderat på Plaza interiör. Kanske ska börja variera sig? :)
House of Em

Linda HolEriks

Vi sa upp våra tidnings bindningar då det bara var spill med pengar när vi ändå knappt läste dom.

Svar: Ja det är ju så det egentligen är! En massa pengar i sjön! Men samtidigt tycker jag det är så härlig avkoppling! :)
House of Em

Mikaela

Åh vad jag känner igen mig i det där. Har en massa tidningar jag halkat efter med, som jag öppnar och läser några sidor ur och sedan lägger undan dom för att jag inte längre har tid till att läsa dom :P

Sv: Självklart är det viktigt med egentid vare sig man har barn eller inte. Man måste få rå om sig själv, spelar ingen roll vad man gör, bara man gör det man själv tycker om :)

Svar: Exakt så är det! Nästan alla tidningar är halvlästa! Vad skönt att vi är flera som sitter med samma "problem" :)
House of Em

ullie

ha ha oj precis så gör ja oxå det är nog en hög på 50 cm här minst
vet va du menar avskyr regn orusk vil ha vår nu !

fin start på helgen kram


Svar: Oj! Ja det är en del tidningar att ta igen! Men sen till sommaren kan man plocka fram dem, sätta sig i trädgården/balkongen med en kopp kaffe och njuta av solen och fågelkvitter :)
House of Em

✫Fru Eriksson

Wow,ljuvliga Rosor & foton ♡ ...

/Kram

Svar: Tusen tack. Vad kul att du tycker det! <3
Kram och ha en fin söndag!
House of Em

Natalie Salazar

ååh så mysigt med blommor :)

Svar: Visst är det? Älskar att få med mig en fredagsbukett hem :)
House of Em

En Slags Verklighet

Åh nu ser jag att du bor i Landskrona! Va kul! Då bor vi ju faktiskt nära varandra :)

Ha en härlig start på veckan!

Svar: jasså, vad roligt! :) alltid kul att hitta någon "lokal" blogg :)
House of Em

Sanna | Beauty & Bride

Vilken härlig morgon! Ja, jag känner igen mig alldeles för väl, och dessutom jobbar killen med tidningar, så han brukar ta hem en trave då och då. De enda tidningar jag läser numera är bröllopstidningar :P

Svar: visst är sådana morrnar bland de bästa! ;) oj, då kan jag tänka mig att ni har några högar där hemma! men väldigt praktiskt nu när ni ska gifta er ;)
House of Em