Att redigera bilder

 
 
Idag vaknade jag till stålande solsken! För att lyxa till det bestämde jag mig för att ta mitt morgonkaffe i sängen och bläddra lite i en bok jag fick av min syster i julklapp. Jag älskar böcker med vackra och inspirerande bilder! Det är till och med så att det kan ta upp till ett år innan jag har läst igenom hela boken. Men bilderna, dem kan jag titta på om och om igen :)
 
Igår satt jag i Gimp för att försöka lära mig att redigera bilder. Jag har upptäckt att bilderna från mobilen och kameran inte har samma storlek, vilket kan se konstigt ut här i bloggen. Men när jag skulle försöka mig på det idag så visar det sig att jag hunnit glömma allt jag lärde mig igår! Eftersom mitt tålamod dessutom är lika med noll så stängde jag ner programmet lika fort som jag startade det. Jag får helt enkelt vänta till M kommer hem så han kan visa mig  i g e n. Jag har varken minne eller tålamod och det märks särskilt tydligt när jag ska lära mig någonting nytt. Snälla säg att det är någon som känner igen sig? :)
gimp morgon redigera solsken söndag
11 kommentarer
Jessy

Va mysig morgon :D

Svar: lugn och skön. precis som den ska va ;)
House of Em

Elsa

Åh vad mysigt! :)

Svar: det gäller att passa på när man är ledig :)
House of Em

home2tiny

Japp här är en till som glömmer precis allt och inget tålamod heller för den delen. Men sen är det så kul med att redigera bilder så jag lekar mig oftast fram och lär mig på så sätt. Mysiga och fina bilder. Kramisar Tina

Svar: skönt att jag inte är ensam om det! jag brukar också prova mig fram och leka lite men ibland blir jag bara irriterad haha! tusen tack för komplimangen! kram
House of Em

Mias Mix

Kul att du tittade in hos mig :)
Har en vän som är likadan. Jag har visat henne hundratals gånger hur hon för över bilder från kamera eller telefon till datorn, men nästa gång har hon glömt det igen...
Hoppas armen är bättre. Och väldigt fint med rosorna!

Svar: vi är alla bra på olika saker, och det är väl tur! :) tack så hjärtligt! :) kram
House of Em

Natalie Salazar

jag är också riktigt långsam när det gäller att läsa böcker, men gillar att läsa riktiga händelser
vad väljer du helst att läsa?

Svar: å jag tycker också om att läsa verklighetskildringar! det ska inte bara vara en biografi rakt upp och ner (vissa är klart bra) utan det ska vara en riktigt spännande historia! sen kan jag väl säga att jag gillar rätt mkt, deckare och feelgood böcker brukar också gå hem :)
House of Em

Pernilla

Håller med dig, bilderna är det jag fastnar för först!
Och många fina bilder här på din blogg var det = jag fastnar! :)

Ha en bra måndag!

/Pernilla

Svar: å vad kul att höra! tack så hjärtligt! :) å kul att du tycker som mig, att det är bilderna som talar! kan varmt rekommendera den boken om du inte har den, "blommande rum" av Gunnar Kaj. han har bla dekorerat till nobelmiddagen. kan lova dig en hel drös med vackra bilder i hans böcker :)
House of Em

Petra Olsson

Samma här det ska gå fort och man ska komma ihåg annars blir jag irreterad o då ger jag upp😜Ha en fin måndag kramar

Svar: hahaha precis! det ska bara funka helt enkelt! skönt att fler är som mig :) ha en fin vecka! kram
House of Em

Suss

Fina bilder i den boken. Jag använder mig av Photoscape för att ändra storleken på mina bilder.
Jag har ett eget företag vid sidan av mitt vanliga jobb, en verksamhet som inriktar sig på Hälsa och Skönhet. Maila mig gärna om du vill veta mer (hittade ingen mail till dig) Kram

Svar: ja verkligen fina bilder! :) å vad spännande det låter! jag kan skicka min email :) kram
House of Em

Natalie Salazar

sv: ja verkligen för jag klarar inte mig utan bil :)
allt bra med dig?

Svar: när jag bodde i malmö hade jag ingen bil och det fungerade utmärkt. Men nu sen jag flyttade och skaffade en bil så klarar jag mig inte utan :)
House of Em

Alice

Ja det tror jag också! och tack!

bia

Fina och rofyllda bilder tycker jag ;)....sen undrar jag om det är ditt instagram jag följer ?....följer nämligen ett insta med samma namn som din blogg ??.....kan kanske vara någon annan förstås, men jag bara undrar ;))
Kramis bia
P.s jag heter där bia_hag ;)

Svar: Tusen tack! :) Nej jag heter emelyhahmo på instagram. Kunde inte ta mitt bloggnamn ;) Gå gärna in och kika! Jag har precis varit inne och kikat på din sida. Jättefina bilder! :)
Kramar
House of Em