Inspiration day

 
 
 
Det är en lugn morgon här på Badhusgatan denna soliga söndag. M är iväg på tävling och jag sitter för mig själv med med en kopp kaffe och letar inspiration till kontoret och vardagsrummet. För mig är det bland det mest avkopplande som finns! Bara ta det lugnt, fundera, planera och drömma. Min sambo brukar bara skratta åt mig när jag sitter och klickar mig fram på olika inredningssidor, bloggar och Pinterest. Men jag antar att det är en typsik tjejgrej det där med att drömma sig bort en liten stund. Känner ni igen er? :)
 
Vardagsrummet ska vi börja med så fort vi är klara med de stora inköpen för konotoret, dvs nästa månad. Min tanke för vardagsrummet är att lyfta in det blå. Det passar fint till vår övriga inredning som går i vitt, svart och grått och dessutom passar det perfekt till vår utsikt över havet. Vi har vita gardiner men de tror jag får förbli vita ett tag till. Däremot tänkte jag ta in blå kuddar, filtar och vaser i olika nyanser. Vad tror ni om lite mörkare blå, kanske något i turkost, till vår grå soffa?
 
 
UPDATE: Ni minns kanske att jag och slog mig rätt ordentligt på vägen till kontoret förra veckan. Eftersom jag inte kunde räta på armbågen bestämde jag mig för att gå till doktorn. Efter röntgen blev jag skickad till ortopen i Helsingborg. Där satt jag sedan i 3 timmar för att efter 5 minuter få veta att jag hade en liten spricka i armbågen. Gissa om jag blev matt! Däremot var det såklart goda nyheter att jag slapp gips och enbart behövde ett skydd över armbågen. Med andra ord var det inget allvarligt men däremot har jag fortfarande lite svårt att använda högra armen så jag är sjukskriven nästa vecka. 
Inredning inspiration vardagsrum
4 kommentarer
Suss

Jodå jag känner igen mig, sitter gärna vid datorn och drömmer mig bort när jag får tid ;) Hoppas du snart blir bättre i armen. Kram

Svar: ja tid har man inte så ofta, får passa på nu när jag ändå inte kan jobba :) tack, min arm börjar kännas bättre! ha en fortsatt fin kväll! kram
House of Em

Cissi

Nog känner jag igen mig allt... ;) Speciellt pintrest ;)

Svar: vad skönt att det inte bara är jag! :) men det är perfekt om man söker inspiration!
House of Em

Louise

Hej! Jag har försökt att hitta dina kontaktuppgifter på din blogg utan framgång. Vi är intresserade av ett samarbete med dig och din fina blogg! Vi har nämligen ett ambassadörsprogram för bloggare, så du får gärna maila oss på Rabble!

Svar: Hej Louise! Jag har mailat dig:)
House of Em

michelle

Tycker det är jättefint med gråa soffor! :)

Svar: Ja visst är det! Å lätta att matcha till :)
House of Em