Kontoret börjar ta form

 
 
 
 
Jag vet inte om ni minns att jag berättat om vårt lilla rum som ska agera kontor, spel-och gästrum? Det är inte det lättaste att få ihop alla de tre sakerna i ett rum på knappt 10 kvadrat (med två dörrar, ett fönster och en inbyggd garderob). Vi har fortfarande mycket kvar då vi inte riktigt har hittat vad vi vill ha men det har sakta men säkert börjat ta form.
 
Även om det inte blev som jag hade tänkt mig så är jag i alla fall galet nöjd med "LISABO"- skrivbordet från IKEA. Jag var till en början lite skeptisk till materialet men efter några runder på varuhuset började jag tänka om. Askfaner är trots allt ett vackert och naturligt material som tillför värme till rummet. Eftersom vi har mycket moderna möbler i övrigt är det kul att bryta av. Dessutom är det nätt och tar inte lika stor plats som många andra skrivbord gör. Vi köpte även en matchande skrivbordslampa som är både snygg och praktisk. Det finns en inbyggd laddare på foten så man kan ladda sin mobiltelefon. Hur bra är inte det? :)
 
I slutet på månaden ska vi köpa 3 stringhyllor som vi ska få upp på väggarna och sedan är det "bara" en ny taklampa, matta och gardiner kvar. Jag hade tänkt mig textilier i den gröna färgskalan, som för övrigt förknippas med träelementets energi. Den symboliserar tillväxt, bot, överflöd, välstånd (perfekt i kontorsmiljö), freden, glädjen (vänner som kommer över för en match i tv-spel), samverkan och harmonin (gästrum). Med andra ord så känns det som att grön färg passar bra på flera plan, och dessutom är det en lagom "grabbig" färg för herren i huset. Eftersom han spenderar mer tid i det rummet än mig så ska han få slippa rosa :)
 
Hur har ni gjort när tre rum ska bli ett?
 
Feng Shui Kontor
15 kommentarer
Denana

Åh vad kul med att fixa och dona! : )

Svar: Visst är det! men ibland blir jag lite rastlös när man inte kan göra alla inköpen på samma gång! Men det är å andra sidan kul att se något ta form :)
House of Em

MartinaOlsson

hej! allt bra? :)

Svar: Hej Martina! Bortsett från att jag har fått en fraktur i armbågen så mår jag bara fint! :) Har du haft en fin helg så här långt? Fin blogg du har :) Kram
House of Em

Jamie

Åh! Härligt med kontor! Drömmen <3

Svar: Ja det är härligt med den möjligheten! Det är dock inte det lättaste att få ihop flera rum i ett litet. Men det är en utmaning :) ha en fortsatt fin söndag! Kram
House of Em

mammatillmirakel.blogg.se

Vad fint det blir! Kul med ett extra allt-i-allorum. :)

Svar: Ja det tar sig :) Det är klurigt att få det att gå ihop men det är väl bra att ha något att bita i ;)
House of Em

Suss

Skönt att ha ett arbetsrum. Här har vi ett kombinerat arbetsrum/gästrum och det funkar bra.

Svar: Ja det är skönt att ha alla papper, pärmar och annat jobbrelaterat på samma ställe. Gäster har man ju inte så ofta så det gör inget de får dela rum med datorn. Rummet ska ju vara fint oavsett tycker jag :) Har ni ett stort rum eller ett litet rum som vi? :) Kram
House of Em

Hem ljuva hem

Vilket fint skrivbord du valt. Det där med laddare i lampan var ju supersmart. IKEA kan dom. Roligt att fixa och göra iordning ett rum från botten med färger som man vill ha och Feng Shui 'r en spännande filosofi. Tänker ofta så när jag gör något här hemma. Kraaam Pia

Svar: Laddaren fungerar inte till alla mobiler men isf kan man köpa till ett skal som gör att det fungerar :) Jag håller med, Feng Shui är väldigt intressant! Jag tror inte på allt som filosofin säger men på mycket. Om inte annat tycker jag att jag är mer i "balans" om jag använt mig av deras verktyg, tex elementen (färg och form) och ordning och reda som ju är väldigt viktigt :) Hoppas du får en fortsatt fin söndag. Kram
House of Em

ISA

men hur lyxigt känns det inte att ens ha ett kontor!?? det är så vuxet så jag vet inte vad!

Svar: Ja det är kanske lite vuxet ;) Men eftersom sambon jobbar en del hemma så är det mest "hans" kontor. Tyvärr ;) Kram
House of Em

MALIN

Vad bra det blir! Det ser himla fint ut :) Kram

Svar: Tack! Det blir nog bättre när man får in matta och annat som gör det mer ombonat men än så länge får jag nog vara nöjd :) Kram
House of Em

paulina

åh tack för detta inlägg. håller på att klura på nästan samma rum, kontor-gäst och garderobsrum. Det där såg ju himla fint ut. Gillar skrivbordet.

Svar: Kul att inlägget var inspirerande! :) Hoppas du har lite större rum, det gör det lite enklare ;) Men man får försöka tänka smart! Delge gärna hur ditt rum blev! :) Kram
House of Em

bia

God fortsättning !
Kontor måste man ha ;))...jag har ett bloggrum där jag stormtrivs...idag har vi börjat att dra tapeter i sovrummet...oj vad jobbigt det är, hehe...men sen när det är färdigtapetserat då börjar det roliga med inredning ;))
Trevlig helg!
Bia

Svar: Tack det samma! :) Vårt konor är mer min sambos kontor då han jobbar en del hemifrån men tanken är väl att där ska bli så pass trevligt att jag också vill sitta där. Det är viktigt med ett rum man trivs i om man bloggar och ska vara kreativ! :) Vad kul med "projekt sovrum"! Grovjobbet är mest....jobbigt. Men man sparar ju det roliga till sist ;) Ska bli kul att följa hur det blir! Hoppas du får en fortsatt trevlig söndag! Kram
House of Em

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så härligt att det börjar falla på plats! :)

Svar: Sakta men säkert! :)
House of Em

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Mysigt det verkar, så där inbjudande och härligt som det ska vara på ett kontor :).

Svar: Precis! Det är viktigt att det är ombonat och mysigt. Man ska trots allt vara produktiv i det rummet :) Kram
House of Em

Moa | hobbyfotograf

Roligt att ha ett sådant där projekt! :) vi blev precis klara med förrådet här hemma! Allt har legat på golvet och vi har bara slängt in saker där tidigare, nu har vi hyllor som allting ligger på! Hur skönt som helst :)

Svar: Ja det är kul att ha saker på gång! Det där med förrådet är ju bara så tråkigt, men också så skönt när det är gjort! Ordning och reda är trots allt en frid för själen :)
House of Em

starsinlife.blogg.se

Vad snyggt! !

Svar: Tusen tack! :)
House of Em

Maria

Så snyggt det ser ut.
Kram

Svar: Tack! Jag hoppas på att kunna visa lite mer bilder så småningom :) kram
House of Em