Semester med en bultande tå

 
 
 
 
Tänk vad tiden springer iväg! Jag är inne på min första semestervecka och har redan kunnat bocka av ett och annat på min to-do lista. Trots att jag har varit ledig går jag upp tidigt för att få ut så mycket som möjligt av dagen. I skrivandets stund sitter jag vid köksbordet med en kopp kaffe och en bultande tå. Igår råkade jag jag tappa en tung kökslåda mitt på min stortå. Haltandes tog jag mig trots allt till yogan och fullföljde passet men väl hemma blossade det upp. Hela kvällen låg jag i soffan med foten i högläge och under natten bunkrade jag upp med yogabolster och kuddar för foten. Detta är ju himla typiskt då jag åker till Ibiza imorgon. Där nere har jag varken tid för en bultande tå eller en taskig gång. 
 
Finns det någon därute som vet hur man kan lindra smärtan i tån efter att ha tappat något tungt på den?
 
(varning för bilden på min nagel nedan)
 
 
Jag vet att det inte ser mycket ut för världen men jag kan lova er att det gör ont! Som ni ser är nageln blå men själva tån är inte så svullen och jag kan röra på den. Jag tror därmed inte att tån är bruten utan att det endast är blodet under nageln som trycker på. Den som har ett tips på hur jag kan lindra smärtan får en guldstjärna och en stor kram genom cyberspace!  
9 kommentarer
Netti Starby

Aj aj aj det där ser verkligen ut att göra ont och hoppas att det går över snart! Kram

Svar: Tack och lov gick det över någorlunda till resan, även om den ser värre ut nu ;) Kram
House of Em

linah

vilka härliga bilder:D

Svar: Tack ska du ha :)
House of Em

bia

Det är nog inte mycket att göra åt din tå, det är nog bara att vänt på att det ska läka. Ni såg ut att ha en trevlig midsommar, det hade vi också ;). Hoppas ni får en trevlig semester på Ibiza !
Kram bia

Svar: Jag lät det va och smärtan släppte lagom till resan, om än jag fick gå i flip-flop den första dagen :) Resan var alldeles underbar! Ville inte åka hem! :) Kram
House of Em

mammatillmirakel.blogg.se

Usch, aj vilken tå. Jag brukade få blåa tår när jag sprang förut. Då på grund av att man pressade tårna så hårt fram i skorna. Då var det skönt med ett svalkande bad med lite halvkalls vatten. Kram

Svar: Aj aj aj. Låter inte kul att få det när man springer. Men som tur är så verkar det läka ganska fort. Lite rädd att tånageln kommer trilla av bara, nu är den alldeles blå! Men det finns väl värre saker här i världen! Jag ska ta med mig ditt tips till nästa gång :) Kram
House of Em

Madde / Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

Aj! Sånt där gör verkligen hemskt ont :(.

Trevligt med semester i alla fall :)

Svar: Ja tänk att det lilla kan göra så ont! Men det lade sig så jag kunde ändå njuta av resan :)
House of Em

Sanna | Beauty & Bride

Nämen stackare, det gör ju så himla ont att ha en dålig tå, oavsett hur i och med att det är så svårt att inte använda fötterna :P Hoppas det blir bra snart! Kram

Svar: Ja de var verkligen inget kul, och dessutom kom det så olägligt! Men det gick ju bra ändå, gick i flip-flop den första dagen då vanliga skor tryckte på tån men sen så kände jag knappt något :) Nu vänta jag bara på att tånageln ska trilla av ;) Kramar
House of Em

Carina

Vad fint du har det.Lite is kanske kan hjälpa..Kram!

Svar: Tack Carina! :) Det gick över efter några dagar men nu är hela nageln blå så den trillar nog snart av ;) Kram!
House of Em

Anna

Jag är precis som dig då det gäller att gå upp tidigt även under semestern, bästa känslan! Hatar då det känns som man "sover bort" hela dagen! Stackars dig med tån! Hoppas det snart blir bättre!

Svar: Ja visst är det skönt ändå! Känns som man hinner mycket mer då! :) Tack, tån mår mycket bättre om än den blivit mycket blåare ;)
House of Em

Emma

Åh stackarn! Åh! Var är brickan från? Så himla fin!

Svar: Tack! Jag har faktiskt köpt den i en blomsteraffär :) Det är samma tillverkare som majalyktorna :)
House of Em