Träna för kroppen

 
Jag är en person som hellre klär mig bekvämt än snyggt så det första jag gör när jag kommer hem från jobbet är att byta om. Just nu sitter jag i mina nya fräsiga haremsbyxor, dricker kaffe och förbereder mig inför mitt yinyoga pass. Jag har haft lite känningar i axel och skuldra så jag tänkte råda bot mot det med en gång. Jag brukar försöka yoga lite varje dag. Ibland blir det 45 min, ibland 20 och ibland bara 10. Men all träning är bra träning!
 
Jag planerar sällan mina pass utan kör det jag känner att min kropp behöver just idag. Har jag ont i höften letar jag upp ett pass för stela höften, har jag ont i ryggen kör jag ett som låter ryggen få sträcka ut och vila. Oftast fokuserar jag alltså endast på en eller ett par kroppsdelar. Sitter du på kontor precis som jag är det viktigt att sträcka ut musklerna och låta dem röra på sig efter allt stillasittande. Men är det så att du har stressat mycket och är uppe i varv är kanske ett lugnare pass vad du behöver. Om kroppen går på högvarv svarar den ändå inte på träningen du utför så det är lika bra att lyssna på vad den har att säga. Du tränar för kroppen, inte emot.
träning yin yoga yoga
15 kommentarer
Wilma Ahlborg

Alltså vilka mysiga byxor!! Älskar haremsbyxor, så bekvämt! KRAMIS

Svar: tack! de är världens skönaste :) kram
House of Em

Suss

Viktigt med rätt träning och att träna för oss som sitter på kontor om dagarna. Häftiga byxor. Kram

Svar: ja så är det! idag ska jag tex köra spinning. få upp flåset lite ;) tusen tack, världens skönaste byxor ;) kram på dig
House of Em

bia

Håller med dej om insta...där är det bilder som gäller...det är kanske därför jag gillar bloggen bättre ;))
Jag yogar också, men nu när jag har haft ont i höften har det blivit stillastående med det, men jag har så smått börjat yoga igen ;))...och det går bra , så i morgon blir det ett pass igen ;))
Och ett besök i stan...kram bia

Svar: aj då, låter inget vidare med höften. du får fråga din yoga lärare om det fina någon enkel övning du kan göra trots höften. om inte så iaf överkroppen kanske? :) ha en fin dag! kram
House of Em

Natalie Salazar

åh va kul att du ska hit till sthlm över påsken :)
vem/vilka har du här vänner? familj?

Svar: jag har vänner och familj. nu under påsken blir det nog mest häng med familjen :)
House of Em

Malin Bengtsson

haha jag gör exakt samma sak efter jobbet! Och dom byxorna såg underbara ut!

Svar: Efter jobb ska det ju mysas i soffan ;) Tack, de är jättesköna! :)
House of Em

Sanna

Haha jag gör exakt likadant när jag kommer hem :D

Svar: Haha visst är det skönt :)
House of Em

Amanda Westberg

Ääälskar byxorna!

Svar: Tack! De är verkligen jättesköna! :)
House of Em

Amanda Jona [SPONTAN]

Alltså åh vilka härliga byxor!

Svar: För tillfället de skönaste byxorna jag äger :)
House of Em

jessy

Vilka härliga, ser jätte sköna ut :D

Svar: De är supersköna. Ett tips ;)
House of Em

Hanna Sahlqvist aka Hannavic

Jag är nog tvärtom haha! Jag kör oftast stil före funktion när det kommer till mina egna klädval :p
Kramar från Hanna <3
www.hannavic.se

Svar: Vilken tur vi är olika! Men visst jag ska tillägga, jag klär givetvis upp mig om jag ska iväg eller så. Det är ju kul att få se snygg och anständig ut ibland också ;) Kramar
House of Em

Anna Sofia

Yogar på samma princip :) Vissa dagar kräver längre pass än andra och vissa kroppsdelar behöver mer kärlek än andra så är alltid olika :)

Svar: Man lär sig snabbt hur man ska lägga upp träningen. Jag har sparat pass från Youtube och lagt in dem i olika kategorier tex "for backpain", "hamstring", "arms and abs" etc, så hittar jag snabbt och lätt :)
House of Em

mammatillmirakel.blogg.se

Härligt. Efter ditt inlägg blev jag supersugen på att sätta igång och yoga :) trevlig helg! Kram

Svar: Kul att höra. Hoppas du kommer igång nu då ;) Trevlig söndag! Kramar
House of Em

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh vilka mysbyxor :D.

Svar: De är underbara! Perfekta mysbyxor :)
House of Em

Fanny

Jag har bara provat yoga några få gånger. Jag blir lite rastlös av det. Men jag skulle nog behöva köra det. :)

Svar: Jag känner igen det, det blev jag också i början! Men yoga är också väldigt lekfullt och utmanande vilket man ganska snabbt märker om man börjar utöva det regelbundet. Alla blir dock inte frälsta i yoga :)
House of Em

CAMILLAESI

Vilka härliga byxor :-D

Svar: Tack, de är helt underbart sköna! :)
House of Em