Vi pratar vår

 
 
Är det någon mer än jag som tycker att Nils Holmqvist, "snyggmeterologen" på SVT, gör sig riktigt bra i tv-rutan? Och då menar jag såklart inte enbart hans utsökta yttre utan även hans personlighet och hans utstrålning. Jag kom på mig själv när jag satt och tittade på nyheterna att jag släppte både maten och datorn och satt som fastklistrad under väderleksrapporten. Tänk att något så "tråkigt" helt plötsligt kan bli så intressant! :)
 
Apropå väder, har ni tänkt på att det officiellt sätt är vår nu? Det märks kanske inte så mycket på graderna men däremot blir det bara ljusare och ljusare för varje dag som går. Nu längtar vi extra mycket tills vi får kasta jackorna och kan ta på oss ballerinakorna! Men fram tills dess får vi njuta av alla vackra vårblommor. Just nu är det tulpaner vi tycker om att plocka in i våra hem och snart blir det magnolia, vide och ris. Jag köpte tuplaner till vår brunch i lördags och har kompletterat med några gröna kvistar för att få lite mer liv i buketten. Ett enkelt och billigt sätt att fylla ut!
 
Hur gör ni för att få vårfint hemma? 
 
 
 
blommor vår
7 kommentarer
ELIN WAHLBERG

så härligt med färska blommor! :)

Svar: ja det gör så mycket för rummet! :)
House of Em

Zara

Åh sååå fint!!

Svar: tack! härligt med fina blommor! :)
House of Em

Irre

Det är en skön känsla i kroppen när det ljusnar och våren är på väg. Tulpaner på köksbordet, det lyxar jag med på fredagen och njuter av dem hela helgen😊

Svar: ja man är verkligen på rätt sida året :) buketten är det bästa helgknepet. när de väl står på bordet då vet man att helgen har kommit :)
House of Em

Cassandra Haraldsson

Så fina bilder! :)

Svar: tusen tack :)
House of Em

Sanna | Beauty & Bride

Åh gud vad härligt och vårigt det ser ut :)
Ska nog också köpa lite tulpaner hem till oss efter jobbet, det är verkligen så himla härligt att ha fina blommor hemma :)

Svar: ja hos oss är det vår nu, oavsett vad vädret visar ;)
House of Em

MATILDA

superfina blommor :D

Svar: tack Matilda! :)
House of Em

Carina Marianne Holst

Vet inte vem det är..Fár kolla när jag kommer till Sverige i sommar..Sá vackert med tulpaner :) Kram!

Svar: hehe ja det får du ta och göra! :) tulpaner är oerhört vackert! med en vacker bukett är det vår i hela huset ;)
House of Em