30-års present

 
 
God förmiddag lördag! Ikväll vankas det 30-årsfest för Elin och vad passar då inte bättre än att knäppa av lite bilder på en del av hennes presenter (nej, hon läser inte bloggen). Jag tycker det är superkul att försöka hitta den ultimata presenten och lägger gärna ner mycket tid på det. Denna gången har det dock varit extra klurigt då födelsedagsgrisen och jag är väldigt olika. Efter många om och men och x antal timmar på shoppingcentret igår tror jag att jag fick till det. 
 
Så vad blev det då, kanske ni undrar? Upplevelser och framförallt mat är alltid uppskattat så det blev ett presentkort på brunch för två. Detta är för övrigt något jag varmt kan rekomenderar till någon som har det mesta. Sedan så vet jag också att födelsedagsgrisen nyligen har börjat måla med akrylspray så det blev några flaskor med härliga färger och sist men inte minst ett par örhängen. Allt detta ska såklart ner i en presentbox tillsammans med ett fång blommor. Själva inslagningen är också något jag gärna lägger lite extra tid på. För visst är det roligare att ge bort något som ser trevligt ut? Trots att det blev lite stressigt igårkväll tror jag att detta kommer bli hur bra som helst och jag ser verkligen fram emot kvällen.
 
Nu ska jag se till att ta av mig yogakläderna och hoppa in i duschen. Jag är en väldig tidsoptimist när det kommer till det här med finlir inför festen så idag tänkte jag försöka ligga steget före och vara klar i riktigt god tid :) Ha en underbar lördag!
 
Vad tycker ni om att köpa presenter? Är det kul eller mest ett stressmoment?
 
4 kommentarer
Marie

Oh så fina

Svar: Ja visst är dem! De blev väldigt uppskattade också kan jag säga :) Kramar
House of Em

VillaFreja

Kul med 30_årsfest.
Jag tycker att det är svårt att köpa presenter. Önskar jag hade bättre fantasi för det är så kul att ge.

Svar: Ja många tycker ju att det är väldigt klurigt. Idag har många nästan allt man behöver, vilket gör det extra svårt. Det är därför jag tycker tex presentkort på ett speciellt brunchställe eller spa är en bra grej att ge bort :)
Håller med dig, det är kul att ge. För det mesta har jag ganska bra fantasi men klart att den sviktar för mig med ibland :) Kram
House of Em

Anna

Haller med dig till 100! Jag ska pa 30-arsfest pa fredag och har köpt konsertbiljetter till ett svenskt band som spelar i Wien nästa vecka. Tyckte som det kändes personligt da jag A. är svensk, B. musiktokig, C. gar med pa konserten sa vi far en upplevelse tillsammans. Har du nagot favvoställe annars för brunch?

Svar: Det är ju en perfekt present! Vad är det för band? Låter superkul :) Jag gav bort en valfri behandling på ett spa här i Skåne till en kompis där tanken var att vi skulle spa:a tillsammans. Det blev väldigt uppskattat :)
Jag gillar ett ställe här i Landskrona som heter Erikstorps kungsträdgård. Väldigt vacker miljö och galet god brunch :) Brukar man bruncha i Wien så som man gör i Sverige?
House of Em

JUNITJEJ

Jättefina örhängen!
Jag tycker det är kul att köpa presenter!

Svar: Dem blev väldigt uppskattade! :) Det är kul att få men också väldigt kul att ge. Speciellt när det finns en tanke bakom och personen blir glad :)
House of Em