Söndagsmorgon

 
 
Höstrusket där ute fortsätter så här hemma på Badhusgatan blir det långfrukost med gröt, ägg och kaffe. Till detta behövs det givetvis lite tända ljus och en bra tidning att bläddra i. Jag har svårt att finna ro under veckorna så det passar perfekt att läsa under helgen till morgonkaffet.
 
För mig är det viktigt med sovmorgon under helgen för att kunna återhämta mig och ladda om. Jag fick lite ångest av att vakna närmare tolv idag men jag har bestämt mig för att sluta fundera så mycket över det utan låta kroppen berätta för mig vad den behöver. Efter 10 timmar sömn, 15 minuters morgonyoga och frukost är jag snart redo för att hoppa in in i duschen och göra mig fin. Om en timme väntar kalas för M:s systerdotter. 
 
Hur ser ni på sömnen och att sova länge? 
 
6 kommentarer
Miss Tosse queen

Jag sover oftast inte länge, brukar lägga mig mellan 00-01 på helgerna och vaknar oftast mellan 8-9 😊

Svar: Ja visst är de 😍 ja jag älskar med Buddha 😃❤️

Svar: Jag önskar att jag hade kunnat sova mindre! Men jag tror det beror på att jag sover ca 5-6 timmar på vardagarna. Kroppen vill väl ta igen sig tänker jag :) Kram
House of Em

made by mary

Jag har ju sen jag var barn varit inbiten kvällsmänniska men har senaste åren varit morgonmänniska för att jag bestämde mig för att jag ville vara det. Jag mår så bra när jag går upp tidigt och liksom får njuta av de där lugna morgontimmarna. Jag blir mer produktiv och får mkt gjort. MEn, om min kropp säger till mig att jag måste sova, då lyssnar jag på den, oavsett om det är mitt på dagen eller morgonen. Det händer att jag känner att jag är "på väg att bli sjuk", eller det är känslan iaf, en slags matthet i kropp och själ. Då gör jag det min kropp säger åt miga tt göra. Det tror jag är viktigast. Så länge man lyssnar på den och gör det den mår bra av, så gör man rätt för just en själv. <3

Svar: Jag förstår dig precis! Jag har också varit en kvällsmänniska genom alla år. Men jag uppskattar verkligen morgontimmarna. Jag har läst att man kan ändra sig, man kan ställa om kroppen. Jag tror jag ska jobba mer med det :) kramar
House of Em

Linda

Ah fy fasiken för detta mörker, jag blir dödstrött på hösten, avskyr höst & mörker o rusk =( Nu boostar jag c-vitamin och vätskeersättning i hopp om att bli piggare!
Svar: Ja gud det finns jättemånga boxar på marknaden nu, jag hade Glossybox ett tag men blev inte så nöjd. Kanske borde testa igen;) Testagram är ju så värd iaf!

Svar: Ja man blir verkligen seg! Det gäller att hitta saker som piggar upp en. Jag tar både C-vitamin och D-vitamin. Sen gäller det ju att vara ute så mycket som möjligt, träna och sova ordentligt. Men allt det där är ju så mycket lättare sagt än gjort :)
Kul att du gillar Testagram. Jag är än så länge nöjd med glossybox så jag kör på det tills jag tröttnat, sen ska jag se mig för efter något annat. Kul att prova lite olika :)
House of Em

Anna

Finns inget bättre än gröt pa morgonen, ett maste alla dagar (... även om jag ibland pa sommaren svävar ut och gör mig fil med flingor eller davosgröt). Är du väldigt kvällspigg? Jag är mer av en morgonmänniska och har svart att sova längre än 09, absolut max 10 pa mornarna.

Svar: Ja gröt är väldans gott. Jag brukar variera mig, på somrarna kan det vara gott med något kallt och på vintern med något varmt :)
Jag är oftast kvällspigg, men älskar samtidigt morgonen. Jag sover till 10-11, oavsett om jag lägger mig 22, 23 eller närmare inpå natten. Det optimala är att vakna runt 9 men då får jag ställa klockan :)

House of Em

Sandra

Vi sover typ aldrig till senare än kl 8 då vi har en morgonpigg tjej på 1½ år hemma.

Allt bra med dig?
Kram

Natalie Salazar

nu är jag äntligen tillbaka på bloggen efter mina längre uppehå¨ll och hoppas på att stanna denna gång, öppnar mig för första gången ut mot alla er ang mitt uppehåll <3