Havet är mitt hem

  
  
 
Jag älskar verkligen att bo vid havet! Även om jag fortfarande drömmer om ett stort hus på landet tror jag inte att det kommer kunna vinna över vattnet. Vi pratade mycket om framtiden igår under vår ca 5 timmar långa promenad. Jag som är en riktig drömmare vill ju helst både ha kakan och äta den, vilket gör mig till en riktig velpotta. Å ena sidan och andra sidan. Känner ni igen er? 
 
Vi är inga miljonärer men vi har det gott ställt. Vi har lyxen att kunna välja. Däremot är vi två olika personer med olika behov och önskemål. Att försöka hitta den perfekta lösningen är inte lätt. Jag som fortfarande har en stor del av hjärtat i Malmö börjar mer och mer förstå att vår lilla stad är vårt framtida hem. Inte ens ett hus på landet som varit min plan sen jag var liten kommer att bli mitt framtida hem. Men en plan är aldrig definitiv. Den kan ändras och justeras. Livet förändras, du förändras och förutsättningarna förändras. Just nu bor vi vid vattnet med en småbåtshamn som granne. Havet är vårt hem. Det är vår plan. Och jag älskar det.
 
 
 
 
 
 
13 kommentarer
MALIN

Vilka fina bilder! Så vackert! Kram

Svar: Tusen tack :) kramar
House of Em

Dixi Wonderland

Gud va vackert :D

Svar: Det är verkligen mitt "Place to be". Älskar det! :)
House of Em

Alldamnstories

Oj vad vackert!! Vilka bilder! Känner igen det där... Med att ha två viljor. Vi var exakt på samma ställe igår; slets mellan att vilja bo i hus precis vid havet eller att bo som vi gör nu, med både stan och ändå utsikten över vattnet. Men lixom inte amma sak som öppet vatten menade jag, bortskämt tyckte min kille. Haha. Tänker att det gäller att njuta av det man har för en dag kanske livet tar ett annat steg och något annat känns mer naturligt... Vem vet? Njut av havet, ser magiskt ut! Kram!

Svar: Ja det är det där med att både ha kakan och äta den. Valet kommer med största sannolikhet att bli hur bra som helst men klart att man vrider och vänder på det. Dessutom kommer man troligtvis fortsätta leta efter det "perfekta" boendet för alltid . Det ligger nog i vår natur ;) kram
House of Em

ISA

vad fint skrivet. Har också en kärlek till havet, vet inte ritkgit varför men det är rogivande <3

Svar: Tusen tack <3 det är något visst med havet. Man finner ro men också energi.
Kram och trevlig helg! :)
House of Em

snie.blogg.se

åh så underbart. älskar att bo så nära havet!

Svar: Ja det är helt underbart! Har visserligen alltid bott vid havet. Inte alltid precis intill som jag gör nu men det är något speciellt med närheten till vatten :)
House of Em

Sanya

Vackra bilder!

Svar: Tusen tack ! <3
House of Em

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Vackert, låter fint ändå att bo så nära havet :). Men tror det är så som du skriver att livet är föränderligt :)

Svar: Ja visst är det så! :) Och sedan så är vi människor duktiga på att hela tiden söka oss vidare till något större eller något finare. Man tycks tro att gräset är grönare på andra sidan. Men så är det ju inte. Ibland får man stanna upp, vilket jag har gjort nu. Havet är här för att stanna ;)
House of Em

Veronica Möller

Så vackert. :)

Svar: Tack så hjärtligt <3
House of Em

Marie

Men oh så vackra bilder och så härligt att bo vid havet, avis jag blir

Svar: Tusen tack! :) Ja jag antar att jag är något bortskämd ; )

Kram och trevlig helg!
House of Em

Malin

Så vackert!! Jag förstår att du blir velig!

Svar: Visst är det?! :) Det är det där med att både ha kakan och äta den ;)
House of Em

Natalie Salazar

härliga bilder :) nu är jag tillbaka på bloggen känns verkligen underbart! :D allt bra med dig?

Svar: Tusen tack! Vad härligt att du är tillbaka! Jag har varit inne lite då och då för att se om du skrivit något ;)
Det är bara bra med mig! Lite mörbultad efter helgens bravader bara men annars leker livet :) Kram
House of Em

Anna

Havet är helt klart en av de sakerna som jag saknar allra mest här nere. Donau i all ära, men havet, det är något speciellt det. Skulle du kunna tänka dig att bosätta dig någonstans där du inte har tillgång till havet? Alltså då du inte ens med bil kan nå havet inom säg tre timmar?

Svar: Oj vilken bra fråga! Jag tror nog att jag skulle kunna tänka mig att bo längre inåt men det beror nog lite på anledningen. Är det jobbet, förhållandet? Finns där skog, någon sjö? Får jag bo i ett stort hus eller kanske en gård? Ja nu sätts det allt på sin spets men ibland får man ta fram vågen och väga. Säger någon skog eller hav väljer jag hav, men visst kan det finnas anledningar som gör att jag väljer något annat :)
Jag kan ändå tänka, som i ditt fall, att du hade just andra alternativ som lockade. Kan det vara pulsen? Spänningen med ett nytt land? Karriärmöjligheter? Språket? Släktingar? Ja, det kan finnas många sådana anledningar som trots allt väger lite mer i slutändan :)
House of Em

Veronica Pettersson

Vilka vackra bilder! Vilken utsikt! Ååh <3

SV: Kul att du tycker att det är en bra idé! Haha äsch, mål kan man skriva ner när som helst... det är bara jag som gjort "skriva-mål-på-söndagar" till en grej. Låter som jättebra mål! Angående ditt mål om att lägga dig tidigare på kvällarna. Tror att detta inlägg skulle peppa dig: http://veronicapettersson.se/2016/september/lets-do-this.html :3

Önskar dig en fin fredag!

Svar: Tusen tack! <3
Jag tycker det är en superbra idè att göra det till en veckogrej! :) Målen kan ju liksom ändras beroende på hur veckan ser ut. Annars är det lätt att det blir samma mål alltid. Med det sagt menar jag INTE att man INTE kan sätta upp andra typer av mål men jag gillar tanken på veckomål :)

Jag ska absolut gå in och läsa ditt inlägg. Jag är väldigt intresserad av hur jag kommer i säng i tid :)
House of Em