Kräftskiva

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hej kära vänner. Jag hoppas ni har haft en underbar helg så här långt. Själv har jag precis stigit upp från sängen efter en lugn morgon under täcket. Att få ligga och dra sig är det bästa jag vet. Ingen klocka som ringer och inga tider att passa. Extra härligt är det när man varit på galaj kvällen innan.
 
Igår vankades det kräftskiva hos ett par goda vänner i Åkarp. I normala fall brukar vi sova över men eftersom vi har lite planer idag åkte vi hem med sista tåget. Kvällen bjöd på såväl snapsvisor som sällskapsspel och dans till 90-tals låtar. Förutom alla fina människor så hade värdparet lyckats oroligt bra med dukningen för att få ordentligt med kräftskivestämning. Allt gick i samma tema. Tallrikar, servetter, hakklappar, ljushållare och girlanger. Givetvis fick vi också varsitt snyggt ihoprullat sånghäfte med våra namn på. Man får såklart göra som man vill men jag tycker det är superkul när någon ansträngt sig lite.  
 
Har ni varit på någon kräftskiva i år?
dukning
9 kommentarer
ajlimullersandvik.blogg.se

Jag och mamma hade kräftmiddag, men det var bara vi två så ingen äkta skiva precis ^^

Svar: Jodå, en liten minikräftskiva ;) Det lät väldigt mysigt dock!
House of Em

Sanna | Beauty & Bride

Åh YUMMY! Jag älskar kräftskivor! Blir ingen i år, men vi ska ner och fiska hummer när det är premiär, så då blir det ju "typ" kräftskiva :D

Svar: Ja visst är det roligt med kräftskivor? Jag är dock inget fan av att äta dem men allt runt omkring är ju himla trevligt :)
Fiska hummer låter trevligt! Du som kommer från västkusten kan jag tänka mig är en mästare på det där :)
House of Em

rememberthiis.blogg.se

Vad kul o mysigt :)

Svar: Väldigt trevligt! :)
House of Em

Annelie

åh så trevligt! :)

Svar: Ja, Jag hade verkligen en trevlig kväll! :)
House of Em

Carina

Áh vad kul!! Kram! :)

Svar: Det är alltid kul när någon lägger lite tid och energi på att anordna något :)
Antar att ni inte har kräftskivor i Barcelona? :) Kram
House of Em

Netti Starby

Vad roligt med kräftskiva och skojigt med 90-talsmusik :-D Kram

Svar: Ja det var verkligen en liten flashback sen man var ung :) Kramar
House of Em

Pauline Hurtig

så mysigt!

Svar: Mysigt och trevligt. Kul med lite traditioner också :)
House of Em

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh så gott! Har inte ätit kräftor i år, men det är ju galet gott :D

Svar: Jag är själv inget fan av skaldjur överhuvudtaget faktiskt. Men jag har hört att de färska som är från delikatessen ska vara riktigt bra och man ska strunta i de frysta. Men det är väl så med det mesta egentligen :)
House of Em

Allfamnstories

Ingen kräftskiva i år men jag åt kräftor en gång helt själv - till mellanmål!! Haha. Hade en konstig craving plötsligt. Äääälskar kräftor oh det ser så mysigt ut hos er! Kram!

Svar: Haha en egen liten kräftskiva. Vad trevligt! ;) Kram!
House of Em